Chiang Mai

30 maart 2017 - Tambon Wiang Tai, Thailand

Inmiddels heb ik er alweer 8 dagen Chiang Mai opzitten en wat is dit is vette stad! Begonnen met een 2-day tour door de bergen. Waarin we langs een olifanten vezorg park zijn geweest (hier werden de olifanten gewassen en gevoerd). Een vette ervaring, maar waarvan ik twijfel hoe ze met de olifanten omgaan als er geen toeristen bij zijn. Hierna doorgegaan met een 2 uur durende tour door de bergen. Waarna we aankwamen bij een van bamboe gemaakte hut. Ik kreeg een beetje een "de groeten uit de rimboe" gevoel. Slapen op een kussen die je normaal gesproken in een tuinstoel doet (rugpijn gegarandeerd). ;-) Een toilet wat een gat in de grond was en een douche met een koudwater tuinslang. Ondanks dat wel een ervaring!

Teruggekomen in de bewoonde wereld was het tijd voor een traditionele Thaise massage (nee, geen happy end). Waarvoor je Thaise kleding aan moest doen. Een 1 uur full-body lichaams massage voor iets meer dan 5 euro, dat zijn nog eens prijzen. Een klein Thais vrouwtje had de schone taak dit jongetje te  masseren. Na een voetenmassage waar de rest van de groep ook moeite mee had zijn/haar lach in te houden, kwamen er een paar rek en strek oefeningen. Helaas kon ik niet aan alles meedoen omdat ik bijna uit m'n thaise broek scheurde. Dat zorgde ook voor de slappe lach bij de thaise vrouwtjes. Na dit uurtje voelde ik me wel weer helemaal het mannetje en kon ik verder op pad.

Na een paar dagen rond gereden te hebben op een fiets (fietsleutel uiteraard kwijt geraakt).  een (motor)scooter (benzine leeg). Ben ik toffe dingen tegen gekomen en heb ik veel gedaan (check de fotos met beschrijving).

Na 3 dagen in hetzelfde hostel te hebben verbleven (het begint al te wennen), was het tijd voor iets anders. Via 2 andere gasten (Lorenzo en Sam) die ik tijdens het uitgaan heb leren kennen, terrecht gekomen bij Breakhouse hostel. Een hostel inclusief zwembad, niks mis mee. Per toeval een jongen uit Limburg (Niels) leren kennen, iemand met dezelfde interesses en handige harry actie's als mij. Dat gaat nog wat worden..

Gisteren, 29-03-2017 met de rest van de groep  (Niels, Lorenzo, Sam en Mike) op de motorscooter doorgereisd naar Pai. Een klein plaatsje wat nog iets noordelijker ligt. Een rit van een goeie 6 uur, door een hoge berg, met welgeteld 762 bochten?!

Ik verblijf nu een aantal dagen in Pai. Waarna er mogelijk wat nieuws op de planning staat!

Hoe en wat gaan jullie allemaal nog zien ;-)

1. Anita:
    30 maart 2017
    Geweldig mooie story weer!
  2. Sandra:
    30 maart 2017
    Je blijft genieten heb ik al door ,veel plezier verder!!!
  3. Angelique:
    Super leuk schat!
  4. Yvonne:
    31 maart 2017
    Hahaha ik moet er elke x weer om lachen.Maar wat heb je het leuk Steef.Lekker genieten.
    XX
  5. Melissa:
    31 maart 2017
    Haha mooi verhaal broertje!
  6. Branco:
    31 maart 2017
    Wat leuk dat je dit zo bijhoud kan ik je een beetje volgen!!!! genieten daar bruuur
  7. Kariem van biggym:
    1 april 2017
    Yo Stefan, leuk om te lezen dat je zo geniet! Pai is super mooi. Check daar sowieso pai canyon & white buddha. Is ook nog een leuk restaurant: Earth tone, beneden tegenover de weg naar white buddha. Have fun!