Vijf dagen Bangkok?

20 maart 2017 - Bangkok, Thailand

Vandaag, 19-03-2017 is het alweer mijn 5e dag dat ik weg ben. Ik kan je vertellen dat je geen enkel idee hebt welke dag het is als je hier zit.

De eerste 2 dagen waren voor mij op sommige momenten even wennen.Het moment dat ik Bangkok instapte had ik het idee dat ik amper zuurtstof kon krijgen. 35 graden overal waar je keek uitlaatgassen van tuktuks, taxies, touringcars en motoren. Maar ondanks dat had ik een goed gevoel toen ik hier aan kwam. Een taxi besteld via Uber (een taxi app met eerlijke prijzen). Een mannetje van midden 60, 1.50 m kwam in zijn toyota Yaris voor rijden. Nam m'n backpack ff op zn rug en gooide hem in zijn auto. Zijn naam was Surazack (je spreekt het uit als zure zak) ;-) , zo vriendelijk, vertelde over heel Thailand gaf wat tips en bracht me bij mijn hotel. Waar ik de eerste twee nachten heb verbleven. De eerste avond leek het me wel leuk wat drukte op te zoeken en ben ik naar de barstreet Khao Sao Road geweest. Ik dacht wel wat gewend te zijn na vakanties als Blanes, Albufeira & Chersonissos maar dit was er niks bij.. Chaos, om de 2 meter wel iemand die naar me toe kwam. "You bigboy you want tattoo? You want bang bang come tuk tuk, My friend good beer cheap price"!! Na een klein halfuurtje ben ik weer teruggegaan naar m'n hotel, zo snel mogelijk weg hier!

De tweede dag tóch Bangkok ingegaan, had nog wat euro's die ik moest wisselen en ik wist dat er ook wel wat toffe dingen te doen waren in Bangkok. Na uitleg van de receptie op pad gegaan met de metro. Wat vrij soepel ging, ik kon alles in één keer vinden en kwam aan bij het wisselkantoor. "Sir I need passport". Top, die was ik natuurlijk vergeten. Gelukkig ken ik mezelf al een paar dagen en kon ik er wel om lachen. Besloten om gewoon maar een kant op te lopen en toevallig in een Thai's sportpark terrecht gekomen, Lumpini Park. Een soort geestmeramnacht 2.0 (net ff wat mooier). Daar een Duitse jongen (Olaf) leren kennen waar ik een tijdje mee in het park heb gezeten. M'n weg weer vervolgd om terug te gaan naar het hotel toen ik er na een kwartier achter kwam dat m'n batterij van m'n telefoon leeg was. Aangezien ik goed voorbereid op pad ging pakte ik blij mijn powerbank erbij. Helaas, snoertje vergeten. Opnieuw typisch wat voor mij, kon er alleen nu wat minder om lachen. Stond ik weer, geen idee waar ik naar toe moest. Op één of andere manier moest het zo zijn, ik kwam diezelfde jongen weer tegen. Die was gelukkig zo aardig om mee te lopen naar m'n hotel, waar we nog een aanal Changs hebben gedronken.

De 3e dag besloten om voor het eerst in m'n leven een hostel te boeken, leek me een makkelijkere manier om in contact te komen met mensen waar ik misschien mee kon verder reizen. Ondanks dat ik in het begin een soort groep 8 gevoel kreeg, met allemaal stapelbedjes naast elkaar. Was het er zeker niet verkeerd! Mensen vanuit allerlei landen, Amerika, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en Nederland. Een beetje "hippie" vibe, relaxed, biertje erbij en goede gesprekken. Na wat Nederlanders te hebben ontmoet besloten om de Co van Kessel fietstour te gaan doen. Een 5 uur durende tour met allerlei hele vette plekken van Bangkok. Iets waar je als normale toerist nooit zou komen, zeker een aanrader!

Na 5 dagen in Bangkok te hebben gespendeerd is het tijd voor wat anders. Ik zit momenteel in de nachttrein richting Chiang Mai, het noorden van Thailand. Wat leuke mensen ontmoet waar ik een drie daagse tour mee ga doen.

Dit "solo" backpacking avontuur gaat me zeker niet slecht af!

- check de foto's :)
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Astrid:
    20 maart 2017
    Wat ontzettend leuk geschreven. Nu je hebt de eerste week al heel wat meegemaakt. Wat is chang voor een drankje? Wacht vol spanning op het volgende verslag!
  2. Anita:
    20 maart 2017
    Geweldig verhaal weer! Goede journalist hoor!
  3. Melissa:
    20 maart 2017
    Leuk om te lezen broertje! Nog steeds wel een klein beetje jaloers op je. Dikke kus vanuit Boedapest!
  4. Roxanne:
    20 maart 2017
    Supergaaf en leuk om te lezen Steef! Top foto's ook!
    Geniet ervan !!
  5. Yvonne:
    20 maart 2017
    Nou je kan er straks wel een boek over schrijven.Leuk hoor schat! Have fun
  6. Steef:
    6 april 2017
    @ Astrid

Heeeele late reactie maar ik heb nu pas door hoe ik op de reactie's kan reageren..

Chang is één van de populairste bier merk uit Thailand. Het leuke hieraan is dat op iedere "Chang" 5.5% alcohol staat. Wanneer je er 3 (x 5.5%) drink kan je nergens last van hebben.. maar de 4e kan zomaar 11% alcohol bevatten (ervaring spreekt) hahahah